Life goes on

Det var ett par år sen jag skrev sist, ska försöka bättra på mig.
Året 2022 har bara 30 dagar kvar, ja det är 1 december idag- även denna dag tynar snart bort- 2,5 timmar kvar.
För ett år sen gick jag i pension- men jobbade ca 9 månader som timanställd åt Kiruna kommun, svarade i kommunväxeln. Det var roligt, kunde jobba hemifrån, i husbilen, senare från stugan i Salmis - skithäftigt.
Men sen behövde de inte mig mer. Sen i höstas kör jag skoltaxi, Soppero barnen till Karesuando o sen hem med dem på eftermiddagen, det klirrar gött i pensionärens börs.
I januari i år, fick vi plötsligt tillökning- en fullfjädrad tonåring flyttade in; mitt äldsta barnbarn Saga flyttade från Kiruna. Det funkade inte alls för henne på Raketskolan där, så nu går hon i 8;an i Karesuando - hon ville själv gå om 8;an, då hon missat så mycket.
Det känns så bra- trivs i skolan, hennes bästis sen smååren Ella, går i samma klass- hon flyttade också hit till byn till sin farmor, min kusin och granne 
De två är otroligt oskiljaktiga- de är djurälskare 
På vår gård finns en husvagn med stängsel, där har dom...7..8 kaniner. 
Förra veckan praoa dom på Grans naturbruksgymnasium i Öjebyn- dit dom siktar att gå gymnasiet - jag är så stolt över dem. 
Nu ska jag se om jag kan lägga in nån lämplig bild, kanske på kaninerna.
Hej hej då